vrijdag 7 maart 2014

Gebakken aardappelen

Heeeel vroeger (pre-kindertijd) kocht ik altijd kant en klare aardappelschijfjes om te bakken maar ik moet zeggen dat deze veel lekkerder (en goedkoper) zijn. Vastkokende aardappels heb ik altijd in huis en je kunt zo veel of weinig maken als je zelf wilt.

Benodigdheden:

Vastkokende aardappels
pan om in te koken
olijfolie
pan om in te bakken

Schil de aardappels, was ze en snij ze in dunne plakjes (grote aardappels snij ik vaak eerst doordemidden)
Kook de schijfjes tot je er in kunt prikken (minuut of 5)
Giet af
Verhit de olijfolie in een koekepan en bak de schijfjes tot ze gebruind en knapperig zijn




2 opmerkingen:

  1. Tip, goed wat paprikapoeder gebruiken. Kleuren ze mooi bruin van en is lekker....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt helemaal gelijk, ze zijn véél lekkerder. Ik heb alleen zo'n hekel aan aardappels schillen!

    BeantwoordenVerwijderen