dinsdag 18 maart 2014

Chocolade koekjes gemaakt met Oreokoekjes (ja echt waar)

Op pinterest kwam ik dit recept tegen voor chocoladekoekjes met oreo koekjes er doorheen (!!!) Aangezien ik altijd wel te porren ben voor iets met chocola erin ben ik ze gaan maken. Eerst het recept 'vertalen' (1 stick of butter is 113 gr) en toen kwam ik er gelukkig achter dat er ook 'cups' op mijn maatbeker staan. Ik had geen chocolate chips dus daar heb ik pure chocola (klein gemaakt) voor gebruikt. Mijn koekjes zijn iets platter geworden dan op de fotos van het originele recept, maar ze zijn echt gruwelijk en misselijkmakend lekker....



Hierbij nog even de vertaling...
226 gram zachte boter
200 gram kristalsuiker
265 gr lichtbruine basterdsuiker
2 grote eieren
1 eetlepel vanille extract
224 gr bloem
1 theelepel baksoda (bij de toko)
1/2 theelepel zout
1 1/2 cups chocolate chips, tja, lekker veel
1 cup cocoa powder (toch maar kijken of je cups op je maatbeker heb staan :)  )
15 gemalen Oreo koekjes
Verwarm de oven op 175 gr
Mix boter met de suiker, voeg de eieren en vanille toe.
Doe de rest van de droge ingredienten in een kom en roer even door. Voeg aan het botermengsel toe en mix het langzaam door elkaar. Bak 9-11 minuten
Voor 36 koekjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten