vrijdag 31 januari 2014

Homemade pizza!

Het is weekend! En dat betekend hier in huis meestal dat we een keertje pizza eten. Ik gebruik altijd kant en klare pizzamix waar je water en olie bij moet doen maar ik meng daar dan ook nog italiaanse kruiden of verse basilicum door. Dan rol ik het deeg gelijk uit op een met olie ingevet bakblik. Dit doe ik met een stevig, recht longdrinkglas omdat mijn deegroller te breed is. Zorg dat het zo dun mogelijk wordt.

Voor de saus gebruik ik gezeefde tomaten of tomaten uit blik (met de staafmixer gepureerd) waar ik dan nog geperste knoflook en kruiden doorheen meng.

Als beleg kun je alles gebruiken wat je lekker vindt. Champignons, uien, paprika, ham, salami etc  Bij ons is ook de pizza met rauwe ham favoriet. Hiervoor bak je de pizza met tomatensaus, champignons, ui en kaas en na het bakken leg je er schwarzwalderschinken en plakken parmezaanse kaas op.

Voor de kaas gebruik ik meestal mozarella en zelf geraspte belegen kaas.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten