zaterdag 1 februari 2014

Gezonde hamburger en home made ovenfrietjes

Vandaag probeerde ik het recept van Betty's kitchen nl hamburger met spinazie en feta. Wij vonden het erg lekker maar de kinderen wat minder (ketchup helpt altijd :)  )

Daarbij maakte ik zelf ovenfrietjes en die waren zo lekker dat ik nooooit meer een zak uit de supermarkt koop.
Ik schilde 600 gr vastkokende aardappelen (note to self...volgende keer 1 kilo haha) en sneed deze in repen van ongeveer 1 bij 1 cm in de breedte en diepte (de lengte is afhankelijk van de grootte van de aardappel) Vervolgens liet ik deze weken in een grote kom koud water. Ondertussen verwarmde ik de oven voor op 225 gr. Zodra deze klaar was (een minuut of 15) goot ik de aardappelen af, depte ze goed droog met keukenrol en mixte ze met een flinke scheut olijfolie en wat zeezout. Even uitspreiden op een bakblik (vergeet het bakpapier niet) en dan 25 a 30 minuten bakken (even geduld hebben tot ze crunchy zijn, maar ze moeten natuurlijk niet verbranden)




1 opmerking:

  1. Hi Janneke,
    wat leuk om mijn hamburgers hier terug te zien, en bedankt voor het terug linken naar mijn site.
    Ik zit dat je dit jaar begonnen bent, dus heeft veel succes met jouw blog!

    Groetjes,
    Betty
    www.bettyskitchen.nl

    BeantwoordenVerwijderen