woensdag 29 januari 2014

Verse pesto


Je kunt allerlei lekkere recepten vinden op internet en in tijdschriften, maar eigenlijk maak ik pesto altijd uit de losse pols... De hoofdingredienten zijn:

Verse basilicum
Pijnboompitten (licht geroosterd, dan smaken ze extra lekker)
Parmezaanse kaas (geraspt)
Knoflook (geperst of in stukjes maakt eigenlijk niet uit)
Olijfolie
Peper en zout, naar smaak

Ik gooi het altijd in mijn hakselaar (zoals ik mijn Moulinette van Moulinex noem) en dan is het een kwestie van proeven en evt toevoegen van bijvoorbeeld meer olijfolie (een beetje smeuiig mag het wel zijn)

Je kunt pesto prima een weekje (of 2) in een afgesloten potje bewaren door er een klein laagje olie op te gieten  

Het is heerlijk om verse pesto door zelfgemaakte tagliatelle te roeren of lekker samen met ham op een bruine boterham te smeren. Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten