donderdag 3 april 2014

Tortillas (zelfgemaakt!!!)

En dan bedoel ik niet alleen de vulling waar ik dit recept voor de kipvulling voor heb gebruikt maar ook echt de tortillas zelf. En lekker dat ze zijn! Ik kwam het recept tegen op een engelstalig blog en besloot het meteen maar te proberen. In de winkel gekochtse wrap tortillas smaken in vergelijking met deze echt naar bordkarton ;)

Dit heb je nodig voor 16 stuks (voor 4 pers):

3 cups bloem (ik heb cups op mijn maatbeker staan)
1 theelepel zout
1 theelepel bakpoeder
1 cup warm water
1/3 cup zonnebloemolie

Mix de droge ingredienten goed door elkaar. Mix (met deeghaken) het water en daarna de olie er door heen. Verdeel de (vochtige) deegbal in 16 stukken en druk deze plat op een met bloem bestoven bord/plaat. Leg er een schone theedoek overheen en laat 15 minuten staan. (het is een makkelijk recept maar niet snel ;) )

Na de 15 minuten rol je ze uit (even nog met bloem bestuiven) tot lappen van ongeveer 15 cm doorsnee. (niet op elkaar leggen!) Verhit een koekepan en leg daar een tortilla in. Na ongeveer een minuut verschijnen er bubbels en is hij een beetje bruin. Nu keer je hem en bak je de andere kant ook.
Bewaar ze in een schone theedoek.

Wij hadden kip als vulling gebruikt, maar deze garnalen komen de volgende keer ook aan de beurt.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten