zondag 22 november 2015

Enchiladas

Omdat mijn zoon niet echt dol op aardappels is maar wel op wraps besloot ik om een keer enchiladas te maken. De wraps kocht ik en maakte ik niet zelf maar de saus heb ik wel zelf gemaakt.
Je hebt nodig:

2 el zonnebloem olie
1 teentje knoflook, geperst
2 el bloem
2 el paprika poeder
1 tl komijnpoeder
1 tl oregano
400 ml kippen bouillon

Mix de kruiden door de bloem. Verhit de olie en fruit daar heel kort de knoflook in. Voeg het bloemmengsel toe en voeg dan scheutje voor  de bouillon toe. Laat een minuut of 10 inkoken en zet dan even weg.

Voor de enchiladas heb je nodig;
1 kipfilet, deze kook je een minuut of 10-15 in kippenbouillon en laat het even afkoelen voor je het vlees uit elkaar trekt
1 blikje zwarte bonen
1 blikje bruine bonen
groene paprika
rode ui
flink wat geraspte kaas

Leg alles klaar. Pak een tortilla, bestrijk met de saus en voeg de ingredienten toe. Eindig met een hand kaas. Rol op en leg in een ingevette schaal. Maak de rest van de enchiladas en giet er nog wat saus over. Bestrooi weer rijkelijk met kaas en bak een minuut of 20 in de oven op 200 gr






Geen opmerkingen:

Een reactie posten